Opruimwerken & Verhuizingen

Aménagement de bureaux

Offerte voor kantoorinrichting

Om uw werkruimte te optimaliseren en uw efficiëntie te verhogen, heeft u een functioneel kantoor nodig. Het kantoor zou u zin moeten geven om er te werken en het beste van uzelf te geven. Dit zou het geval moeten zijn, ongeacht het type kantoor: open space; thuiskantoor; persoonlijke werkruimte; kaderkantoor; enz. Het is daarom belangrijk om uw kantoor op de juiste manier in te richten. Professionals met de gepaste ervaring kunnen u hierbij helpen. Vraag dus nu een offerte aan voor de inrichting van uw kantoor en ga terug met plezier werken!

Vraag een offerte aan voor een professionele kantoorinrichting

U kunt de inrichting van uw kantoor niet toevertrouwen aan de eerste de beste. Enkel een decoratie- en inrichtingsbedrijf is echt in staat om u tevreden te stellen. Waarom? Omdat de lay-out van een professionele werkruimte voldoet aan nauwkeurige normen. Het gekozen bedrijf moet daarom deze normen kennen en kunnen toepassen. Als het ze niet kent en de dingen op haar manier doet, loopt u het risico twee keer te betalen.  
In België betaal je snel de prijs voor een slechte kantoorinrichting. Orde op kantoor gaat bovendien niet enkel om de werkruimte en de vergaderzaal. Bij toiletten bijvoorbeeld, voorziet de wetgeving onder andere wat volgt: “De toiletten zijn volledig gescheiden voor mannen en vrouwen, en bevinden zich dicht bij hun werkpost, de rustlokalen, de kleedkamers en de douches. De werknemers moeten zich vrij naar de toiletten kunnen begeven. Het aantal individuele wc’s bedraagt tenminste 1 per 15 mannelijke werknemers die gelijktijdig worden tewerkgesteld en tenminste 1 per 15 vrouwelijke werknemers die gelijktijdig worden tewerkgesteld. De individuele wc’s voor de mannelijke werknemers kunnen worden vervangen door urinoirs, op voorwaarde dat het aantal individuele wc’s tenminste 1 bedraagt per 25 mannelijke werknemers die gelijktijdig worden tewerkgesteld. Per vier wc’s of urinoirs is er één wastafel.” U begrijpt wel dat enkel een professioneel bedrijf kan zorgen voor de toepassing van deze normen bij de inrichting van een professioneel kantoor.

Laten we het ook over verlichting hebben. Verlichting is een essentieel onderdeel van de decoratie en de inrichting, en dit vooral bij open space kantoren. U kunt niet eender welke gloeilamp plaatsen in een professioneel kantoor. De wet vereist dat werkplekken voor bureauwerk worden ingericht met een gemiddelde verlichting van 500 lux. Voor technische tekeningen loopt dit echter op tot 750 lux. (Normen NBN-EN 124 64-1 en NBN-EN 124 64-2)

Denk ook aan brandveiligheid, een cruciaal element bij de kantoorindeling. De inrichtingsprofessional dient een doeltreffend evacuatieplan op te stellen of er zich van te verzekeren dat er één is. Er zijn regelgevingen over nooduitgangen en brandblussers. De lay-outspecialist plaatst ze op een locatie die het uiterlijk en het gevoel van het kantoor niet negatief beïnvloeden.

Tips voor een efficiënte kantoorindeling

Iedereen droomt van een comfortabel en gezellig kantoor. De inrichtingsspecialist kan een dergelijk kantoor inrichten door enkele doeltreffende inrichtingsregels toe te passen. Zo zal hij bijvoorbeeld de voorkeur geven aan wandplanken en -kasten om maximaal ruimte te winnen. Hij biedt rekken van hoge kwaliteit aan op muren of in kasten. Een decoratiespecialist kan u ook helpen bij het correct sorteren en positioneren van 3 soorten objecten:

– De objecten die u regelmatig gebruikt en binnen handbereik moeten zijn
– De objecten die u af en toe gebruikt
– De objecten die u slechts zelden gebruikt, zoals archieven en mappen

De inrichter zorgt er vaak voor dat het bureaumeubel een diepte van minimaal 60 centimeter heeft en een hoogte van minimaal 1,5 meter. Het scherm staat niet te dichtbij maar ook niet te ver weg en staat op de juiste hoogte. Het kantoor wordt geoptimaliseerd opdat het grootste deel van de objecten die u dagelijks nodig heeft binnen handbereik zou zijn. De kantoorapparatuur wordt zorgvuldig gekozen om lang mee te gaan en toch functioneel te blijven.

Er wordt bijzondere aandacht geschonken aan bureaustoelen en hun opstelling. Over het algemeen zit u er gemiddeld een halve dag op. Hoe comfortabeler, hoe beter. Het ergonomische bureau kan worden opgesmukt en ingericht, zodat u er langer met plezier aan blijft werken. Een professioneel bedrijf zal uw persoonlijkheid kunnen weerspiegelen in de inrichting van de ruimte.

U kan een gepassioneerde kantoorinrichter herkennen aan de kwaliteit van de personalisatie. Sommige leveranciers maken gebruik van magneetverf om zones te creëren voor nota’s en affichage. Ze zullen van uw ontvangstruimte een gezellige plek maken en uw kantoor doen evolueren naar een plek waar u vrij kunt bewegen. Kantoormeubilair wordt dan weer vaak afgestemd op de kleuren van de muren, of zelfs op de professionele activiteit en kleuren van het bedrijf. Al deze kleine extra’s maken van uw kantoor een unieke en zeer comfortabele plek.

Hoe vraag ik een bestek aan voor de inrichting van een kantoor?

Verschillende bedrijven staan klaar om bij te dragen tot de inrichting van uw kantoor. U richt zich echter beter op een bedrijf dat ervaring heeft met dit type problemen. Het is over het algemeen aangeraden om te kiezen tussen 2 of 3 bedrijven waar u een offerte hebt opgevraagd. Hierdoor krijgt u meer inzicht in de marktprijs en wordt u niet opgelicht. Er is echter een risico: het gekozen bedrijf is mogelijk niet professioneel. Het maakt grote beloftes tegen een zeer lage prijs maar voert nog niet de helft van de gevraagde werken uit.

Het belangrijkste is de reputatie van het bedrijf. Wij hebben vele jaren ervaring met het inrichten van kantoren. We hebben sterke referenties en kunnen u de adressen geven van professionals die van onze diensten gebruik hebben gemaakt. De getuigenissen van deze professionals benadrukken ons kwaliteitswerk binnen de afgesproken termijnen en voor de beste prijs.

Contacteer niet eender welk bedrijf voor een offerte, maar leer de bedrijven goed kennen. Kies voor een erkend bedrijf dat bereid is om alles volgens de normen te doen. Vergeet ook niet dat kwaliteitswerk niet altijd goedkoop is. Opdat de ruimte met uw vergadertafel en uw bureau uw expertise zou weerspiegelen, mag het ook niet te goedkoop zijn. Decorette zal uw kantoor zo inrichten dat het blijvende herinneringen oproept en dat u elke dag zin heeft om te gaan werken. Bent u klaar om het avontuur met Decorette aan te gaan?

Aarzel niet om contact met ons op te nemen voor meer informatie.

Bekijk onze andere soorten klusdiensten

Elektrische werken

Sanitair & Loodgieterij

Verwijderen vloeren